Saturday, November 04, 2006

Praeceps

Vad man måste ta med sig om man plötslig, rashly och hastigt bestämmer sig för att åka till den eviga ungdomens stad för att gå på fest:

- Bradley's Arnold Latin Prose Composition ed. Sir James Mountford
- Svensk-latinsk ordbok
- Svart sammetsklänning
- Latinsk-svensk ordbok
- gamla goa' Tidner
- prydliga skor med klack
- Lundströms 'Att översätta till latin'
- Sanskrit-stenciler
- pärlhalsband

Vad som "glömdes":

- Menge
- Lewis & Short
- Aftonväska
- Comparative Indo-European Linguistics. An introduction.

3 comments:

Erika said...

Vem behöver aftonväska när man har Bradley's?

(K) said...

Sagda volym går väl i vilket fall inte ned i sagda aftonväska?

Unknown said...

Apropå att packa saker inför en förflyttelse,
jag har kommit på att pocketboken är den slags bok jag älskar mest, inbundna halv- och helfranska band må vara vackra att beskåda i en bokhylla men de blir väldigt ilskna när de ska flyttas, vikten tiodubblas och volymen likaså.
Pocketen däremot väger intet och man kan packa dem i flyttlådor med lätthet och dessutom skär det inte lika mycket i själen när man råkar repa dem lite.
Viva la Pocket!

P.S. Jag såg filmen "Asterix och Vikingarna" i helgen, stort misstag, jag tror man skulle behövt någon slags trolldryck för att uppskatta filmen. Och jag älskade albumen som ung.