Friday, March 04, 2005

Discipulae longinquae

Idag har jag återigen undervisat på distans. Det är väldigt konstigt att bara ha elektronisk kontakt med eleverna, otillfredställande för alla tror jag.
Jag har även suttit i telefonkö i TRETTIO minuter för att få tala med Telia om vissa fel i min räkning. När man har suttit i väntan så länge är man arg och irriterad och har arbetat upp en mängd fraser att ösa över den som svarar, men det är alltid någon vänlig dam med dialekt, så man skärper sig och lägger band på sin ilska, ty man skriker inte åt tanter som talar dalmål. Sålunda bär jag på massor av ilska och frustration som bara väntar på att pysa ut. Jag får hela tiden flashbacks till hur den feminina rösten räknade ner mig från plats 84 i telefonkön. Irriterad!

Jag fick som sagt igår den eftersläpande uppgiften igår, men mycket annat blev det inte gjort. Denna dag bådar inte gott, är för splittrad och irriterad, men ska verkligen sätta mig ned med min översättning strax. Ska bara...

No comments: