Friday, March 11, 2005

Magistra Magnifica

På förmiddagen träffade jag så min handledare för första gången i egenskap av handledare. Jag tror det gick bra. Var lite skärrad av all kylskåpsproblematik, vilket säkerligen måste vara dåliga auspicier för detta skuggdoktorerande, är övertygad om att etruskerna hade en speciell bok för vitvaror och dess gröna slem. Hon var helt enkelt fantastisk, hon var påläst och hade både böcker och sökmaskiner att rekommendera och viktigast av allt, hon verkade tycka det hela skulle bli roligt. Det är ju den respons man vill ha. Fick till och med låna hennes neo-latin kongress tygkasse för att släpa hem böckerna i.
Jag ska fortsätta med min läskurs, men även skriva en mer utförlig projektbeskrivning, med någon slags bibliografi, och viktigast av allt en rejäl motivering VARFÖR man vill göra detta. Bra idé, tycker jag.

Detta och annat tjafs upptog förmiddagen och nu i eftermiddag ska jag på seminarium, vilket ska bli fruktansvärt roligt. Ska försöka klämma in lite arbete nu, ty ikväll ska jag åter på filmfestival. Likaså lördag och söndag faller bitvis bort på grund av biografbesök, men det är ytterst sällan man får chansen att se spagettiwestern på stor duk. Ska bland annat se "The Magnificent Seven".
När ska jag hinna arbeta?

No comments: