Friday, March 18, 2005

Mulier recte olet, ubi nihil olet

Jag är nere. Min arbetsvecka har varit kass, har inte haft någon ro och har varit väldigt odisciplinerad. Har börjat med att sortera upp alla miljoner papper som skräpar kring och har väl fått undan en del, men är nu i det stadiet då det ser värre ut än när man började och drabbas då av plötsliga trötthetsanfall och ooooorkar inte lyfta hålslagaren. Dessutom, intalar jag mig i sådana situationer, är det töntigt att sortera in saker i pärmar, det är en väldigt struken buttondown-skjorta och gå-på-fejkade-anställningsintervjuer pryttel. Jag är mer tonfiskfläckig bomullströja och arbetslös-typen.
På tal om hygien är det verkligen dags att duscha.

Den juridiska avhandlingen jag fuskar med är så svår, så svår. Detta föder och när min nedslagenhet.

För att verkligen visa hur svart jag ser saker i just nu så har jag ju börjat läsa lite för mitt avhandlingsarbete och jag kan I. knappt någon tyska, allt jag måste läsa är på tyska, II. nästan inga stilfigurer, jag skulle inte känna igen en anakolut om den så bet mig i rumpan, III. ingen, och verkligen ingen, litteraturteori, begrepp som sändare-mottagare, intertextualitet, Knotenpunkt och textus för mig svettig och yr, fast på ett dåligt sätt.
Det är doch fredag, om jag rengör mig lindrigen hittar jag säkerligen någon som vill dricka öl med mig.

No comments: