Tuesday, March 29, 2005

Sartrix

Jag har spenderat mycket av helgen med att sy. Det är lugnande och rogivande att sitta och föra nålen upp och ner, upp och ner, dessutom känner man att man åstadkommit något. Har som vanligt massor att göra men ägnar mig istället åt att sprätta bort ärmanrn på en gamal sommarklänning. sy i ny dragkedja i en kjol och laga hål i blusar och koftor. Jag tänker mig vidare att jag utgör en vacker bild då jag sitter där i soffhörnet med böjd nacke och koncentrerad blick.
Annars har jag fått en smula orning bland mina lexikon och andra oumbärliga referensverk. Fick hjälp att äntligen få upp hyllor över mitt skrivbord, så nu står diverse latinlexika, och annat nödvändigt referensmaterial, såsom bibeln och Alf Henrikssons "Verskonstens ABC" blott en handsträckning bort.
Annars, Cicero är vad som gäller, tänker inte titta på den förbenade avhandlingen på ett tag.

No comments: