Wednesday, May 30, 2007

Infandum, regina, iubes renovare dolorem

En enormt upptagen dag, med föreläsningar, ämnesgrupper, seminarium och därpå ett rejält postsem.

Bjuder er sålunda på ett evenemangstips, sänt till mig av Pär Sandin, om ngn händelsevis är i England i början av den kommande månaden:

AENEID: THE MUSICAL!
Wednesday 13th - Friday 15th June 2007
At The Moser Theatre, Wadham College, University of Oxford
Experience the exciting journey of Rome’s founding father in this daring production of Virgil's famous epic. Swordbattles, heroes, passions and death - it's all there.

Written and Directed by Elizabeth Belcheras
part of the Classics Outreach Programme run by the University of Oxford
Performed by staff and students of the Classics Faculty, University of Oxford to well-loved hits by artists such as Michael Jackson, U2, Dido,The Village People and Robbie Williams. And not forgetting Purcell's 'Didoand Aeneas'!
Tickets: £2All proceeds go to charity (Cancer Research).

Jag skulle ge mitt vänstra ben för att få se detta.
Om någon har lust att göra en svensk variant, kontakta mig!

3 comments:

Anonymous said...

tja,

Anonymous said...

tja,

jag vet inte vem du är, hur du ser ut, hur gammal du är, vad du haft för dig de senaste aren etc. jag googlade pa en grej och hamnade pa din blogg och har fastnat. pa riktigt. jag är kär i dig. typ. det tog typ 7 minuter.

tänkte bara att du skulle veta det.

detta behöver du inte publicera i commentsfältet.


jag önskar jag läst i uppsala och haft möjligheten...

/fran en 28 arig kille som befinner sig i mammons högborg i luxemburg och som till raga pa allt, ambitionen till trots, är langt ifran bildad i kultur.

MEE said...

Då måste man förstås fråga vad du Googlade!

Och oroa dig inte för din eventuella bristande bildning, det viktigaste är ambitionen och nyfikenheten.